Monday, January 4, 2010

cuba bayangkan!

Bertakwalah kepada Allah dengan mengerjakan suruhannya dengan semampu yang boleh. dan meninggalkan larangan-larangan Allah sejauh-jauhnya. ingatlah suatu masa kita semua akan dikembalikan ke suatu alam yang mana kita tidak lagi ditemani oleh sanak saudara, teman-teman, anak-isteri dan siapapun jua. hanya amalanlah yang akan bersama kita ketika itu. Baik amalan yang dikerjakan didunia ini maka mudah-mudahan baiklah ganjaran yang akan diterima nanti namun sekiranya buruk amalan yang dilakukan di dunia ini maka buruklah akibat yang akan ditanggung di sana nanti.
Sabda Rasulullah saw. " bila mati anak Adam akan terputus amalannya kecuali 3 perkara, shadaqah jariah, ilmu yang memberi manfaat dan anak sholeh yang mendoakan kepadanya.
namun sekiranya ketiga-tiga itu tidak dilaksanakan, dibimbangi yang akan menemani kita adalah binatang berbisa, ketakutan, ancaman, himpitan tanah dan sebagainya.
cuba bayangkan!!!
sekiranya anda di dalam kubur ditemani ular-ular ini.







semua gambar ini hanyalah sekadar hiasan dan gambaran ular-ular di dunia ini. walhal sebenarnya ular-ular yang menemani penderhaka di alam kubur nanti adalah lebih dahsyat dan tidak tergambarkan! wallahu a'lam!



0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates